L.I.F.E. :: J.O.U.R.N.E.Y.

L.I.F.E. :: J.O.U.R.N.E.Y.

Friday 1 November 2013

F.R.I.E.N.D.

F.R.I.E.N.D.

Seorang sahabat ingin bertanya pendapat aku yang tak pernah lebih dari orang lain. Tapi, aku cuba bagitau apa yang ada dalam pengetahuan aku, inshaaAllah.

"Jay, aku nak further gak la"

"Why not" aku kata

Takdak yang mustahil dalam dunia ni.

"Tapi aku takut la wei"

"Memang sebelum nak buat satu benda yang boleh ubah hidup kita, takut tu mesti ada. Tapi benda baik elok diteruskan"

Aku cakap seumpama aku dah dapat PhD dengan distinction.

"Thank you Jay"

"No problem fren. After all, what friends are for kan"

"Aku sebak Jay"

"Aku pun"

Tu kelemahan aku. Emosi.

Tapi itulah namanya sahabat. Sahabat yang mengenali siapa aku. Dengan org yang bernama sahabat saja aku boleh cakap mcm ni. Kalau kawan hi-hi bye-bye memang tak akan dapat jumpa aku yang sebenar.

Terima kasih siapa saja yang bergelar sahabat aku dan sudi menganggap aku sebagai sahabat. Yang cuba 'mendalami' aku walaupun mula-mula kenal aku dengan gelaran 'mak tiri', 'singa betina', 'pompuan emo' dan sebagainya. Emosi lagi.



Arrghhh sudah-sudah. Toksah dok emo maghrib-maghrib ni. Solat.

Cherio

Big Love,
Jay

No comments:

Post a Comment